Selfles werkt sinds februari 2017 aan een duurzamere maatschappij door glaswerk een tweede leven te geven.
Ondanks dat er in Nederland een circulair systeem hebben is voor bierflesjes, bestaat dat helaas nog niet voor wijnflessen. Om die reden geeft Selfles lege wijnflessen en ander glaswerk een tweede leven geven. Dat gebeurt zo: de wijnflessen worden verzamelt, en daar wordt in samenwerking met een sociale werkplaats, een duurzaam lichtobject van gemaakt. Op deze manier zet Selfles de flessen letterlijk in de spotlight. Naast het upcycelen van wijnflessen, is het de bedoeling dat de lichtobjecten bewustwording creëren over recyclen en circularisatie zichtbaar maken.
Selfles werkt op lokaal niveau en daarom zijn onze lichtobjecten 100% leeggedronken en geproduceerd in Groningen.
Wil je meer over ons weten? Kijk dan op onze website.
Concept
Door het upcyclen van wijnflessen tot een lichtobject in samenwerking met een sociale werkplaats met daarnaast een actieve social media die de volgers op de hoogte houdt van ontwikkelingen binnen ons project. Daarnaast posten we vaak feitjes over duurzaamheid om de bewustwording te vergroten.
Missie
Een vooruitstrevende onderneming die duurzaamheid een modern randje geeft. Wij zetten een ‘hip’ product op de markt en proberen via die weg het publiek bekend te maken met upcyclen
Visie
Een duurzamer en circulair Groningen en het creëren van meer bewustwording in Groningen rondom duurzaamheid en up/recyclen, rekening houdend met people, planet, profit.
Projectleider: Luka Egbering
Vertegenwoordigt de onderneming, toont persoonlijk en inhoudelijk leiderschap, houdt visie en grote lijnen in de gaten, leidt vergaderingen en bereidt agenda voor, onderhoudt relaties met partners;
Vicevoorzitter / penningmeester: Naomi Scholte
Notuleren tijdens vergaderingen, planningen maken, evaluaties, aanvraagformulieren, optimaliseren HR beleid. Verantwoordelijk voor de financiën van de onderneming, stelt facturen op, beheert rekeningen, alle uitgaven/inkomsten bijhouden in Excel, rapporteert door middel van een jaarverslag naar het bestuur;
Operationeel: Faith Flierman & Sander de Jong
Verantwoordelijk voor logistiek proces achter creëren lichtobjecten, planningen en contactpersoon met locaties.
Extern I & II: Thijs Romeijn
Verantwoordelijk voor het zelfstandig op zoek gaan naar potentiële partners en opdrachtgevers, en het benaderen hiervan, verantwoordelijk voor het onderhouden van relaties met partners.
Marketing I & II: Laetitia van Kempen & Welmoed Reitsma
Verantwoordelijk voor het updaten van mediakanalen zoals een website, Facebook, Twitter, Instagram, aanspreekpunt voor externe relaties zoals pers.