LeaseShirt

      De productie van één katoenen t-shirt kost gemiddeld 2700 liter water, dat is meer dan 50 keer douchen! De textielindustrie is een van de meest vervuilende sectoren in de wereld en LeaseShirt wil daar graag verandering in brengen. Naast het duurzamer produceren van textiel, willen zij hergebruik en circulariteit stimuleren. Zo kwamen ze op het idee om duurzame, universele crewkleding te verhuren aan evenementen. Daardoor hoeft niet ieder evenement zijn eigen kleding te laten maken en bedrukken om hun medewerkers herkenbaar te maken, waardoor een stuk minder textiel wordt verbruikt. LeaseShirts zijn gemaakt van GOTS-gecertificeerd katoen en worden na ieder evenement opnieuw hergebruikt. Per hergebruikt shirt wordt 2700 liter bespaard. Door op deze manier te focussen op circulariteit is LeaseShirt een duurzame oplossing voor de vervuilende textielindustrie.

Het team van de LeaseShirt

Marleen Schumacher 

PROJECTLEIDER

Jelmer Buit

EXTERN / IT

Liesbeth Peterson

MARKETING

Sjors  Keet

PENNINGMEESTER

Barbara Slooff

COÖRDINATOR EVENEMENTEN

Caspar van Rooijen

EXTERN

Businesscoach – Wilbert van de Kamp

Al vanaf de beginuren wordt LeaseShirt begeleid door hun businesscoach Wilbert van de Kamp. Met zijn ondernemerservaring, oneindige ideeënstroom en goede contacten is hij heel waardevol voor LeaseShirt. Je kunt hem kennen als oprichter van OmaPost of van Innofest en Grasnapolsky. Daarnaast zet hij zet zich op nog vele andere manieren in voor lokaal ondernemerschap. Bekijk alles op: